مای گیگ

دانلود ، اطلاعات ، تازه های فناوری

مای گیگ

دانلود ، اطلاعات ، تازه های فناوری

فناوری دیجیتال جدید

با آبروترین آندرویدی

ورایزن با قراردادی که با دو شرکت اچ‌تی‌سی و گوگل بسته است، تلفن HTC Droid Incredible‌ را توزیع خواهد کرد.این تلفن همراه که قابلیت‌های سخت‌افزاری آن از نکسوس‌وان بهتر است، صفحه نمایش لمسی دارد و دوربین آن 8مگاپیکسلی است و با قیمتی هم‌قیمت نکسوس به‌فروش خواهد رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 











بقیه در ادامه مطلب
ادامه مطلب ...

چرخاندن فیلم

دوربین موبایلتان را به‌دست گرفته‌اید و یک صحنه را عمودی فیلمبرداری کرده‌اید، اما وقتی آن را به کامپیوتر منتقل کردید، تازه متوجه شدید که دوربین را 90درجه اشتباه گرفته‌اید و تمام طول ویدئو را باید با گردن کج سر کنید. برای درست کردن این اشتباه، دو راه‌حل ساده وجود دارد که در تمامی سیستم‌های عامل پاسخ‌گو است.

راه‌حل اول، استفاده از پخش‌کننده VLC است. در VLC می‌توان یک فایل ویدئویی را هنگام تماشا چرخاند، آینه کرد، برعکس کرد، سیاه و سفید کرد و بسیاری حرکت‌های دیگر روی آن انجام داد. اگر VLC را ندارید آن را از آدرس زیر دریافت کنید:

http://videolan.org

فایل ویدئویی را باز کنید. سپس روی گزینه Tools‌ از منوها کلیک کنید و گزینه Effects and Filters را انتخاب کنید.

در بخش Video Effectis جا خالی Transform را علامت بزنید و میزان درجه‌ای که می‌خواهید فیلم را بچرخانید بنویسید. مثلا 90درجه یا 270درجه و... .

روش دوم با استفاده از ویندوز لایو مووی میکر (که رایگان قابل دانلود است) مقدور می‌شود. کافی است فایل را در ویندوز لایو مووی میکر باز کنید و در تب Home، گزینه

Rotate right 90 یا Rotate left 90 را انتخاب کنید تا نتیجه ایده‌آل حاصل شود. برای ذخیره فیلم هم کافی است گزینه  Save movie‌ را بزنید تا یک‌دو جین فرمت و پسوند پیش روی شما قرار بگیرد.

گوگل روزنامه‌ای

اگر نمایشگر بزرگی دارید، بی‌گمان متوجه شده‌اید که نتایج جستجوی گوگل به‌صورت تک ستونی و با عرض کمی نشان داده می‌شود و فضای سفید خالی زیادی را بر ‌جای می‌گذارد. حال آنکه می‌توان با کمک ابزارهایی، به دو مقصود دست یافت: یکی اینکه تعداد آیتم‌هایی که در هر صفحه نشان داده می‌شود را بیشتر کرد و دوم اینکه برای مانیتور 19اینچی ال‌سی‌دی یک فایده به‌جز فیلم دیدن پیدا کرد!

برای این کار به نشانی زیر بروید:‌

http://userscripts.org/scripts/reviews/10299

اگر در مرورگر گوگل کروم هستید، روی گزینه Install بزنید، در صورتی که از فایرفاکس استفاده می‌کنید، پیش از ورود به لینک بالا، این افزونه زیر را نصب کنید:‌

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/748

پس از نصب این افزونه به آدرس بالا بروید و بعد روی Install کلیک کنید.

اگر عملیات نصب موفقیت آمیز بود (که معمولا بعد از چند ثانیه مکث این اتفاق می‌افتد) در این حالت پیغامی در گوشه بالا سمت راست صفحه نمایش داده خواهد شد.

حالا کافی است در صفحه نتایج جستجوی گوگل کلیدهای ترکیبی

Alt+2 و Alt+3 را بگیرید تا نتایج جستجوی گوگل را به‌صورت دو ستونی یا سه‌ستونی مشاهده کنید.

تغییر فونت پیش‌فرض در ورد

خسته‌کننده‌ترین کار برای کسانی که با مایکروسافت ورد کار می‌کنند، تعیین فونت پیش‌فرض است. تعداد تکرار این عملیات به تعداد باز کردن سندهای خالی ورد و نوشتن مطلب جدید می‌رسد. برای اینکه از این کار عذاب‌آور رهایی پیدا کنید، با یک روش مفید و سریع فونت پیش‌فرض ورد را به روش زیر عوض می‌کنیم:‌

برای تغییر فونت در مایکروسافت ورد2007، روی جعبه کوچکی که در سمت چپ بخش فونت قرار دارد کلیک کنید (یا میانبر Ctrl+D) را بزنید.

در پنجره‌ای که باز می‌شود، فونت مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب فونت، روی دکمه Set as Default در پایین پنجره، سمت چپ کلیک کنید.

از شما پرسیده می‌شود که مایلید این تنظیمات پیش‌فرض باشد یا خیر. در ورد2010، از شما می‌پرسد تنظیمات در این سند پیش‌فرض باشد یا در همه سندها؟ حالا هر موقع که ورد خود را باز کنید، تنظیمات فونت سند شما مطابق با نیاز شماست. بی‌شک می‌توانید با تکرار این قدم‌ها، دوباره فونت پیش‌فرض خود را تغییر دهید.

راه دیگری که برای تغییر فونت پیش‌فرض وجود دارد، تغییر فایل الگو است. این فایل همان فایلی است که ورد برای ایجاد سندهای جدید ایجاد می‌کند. برای ویرایش فایل Normal.dotm خود (الگوی پیش‌فرض)، روی نوار آدرس اکسپلورر ویندوز کلیک کرده و عبارت زیر را بنویسید:‌

%appdata%\Microsoft\Templates

فولدر الگوهای آفیس شما باز خواهد شد. کافی است روی فایل Normal.dotm کلیک راست کنید و آن را ویرایش کنید.

در پنجره‌ای که باز شد، دوباره فونت مورد علاقه خود را انتخاب کرده و سپس آن را ذخیره کنید. اگر بخواهید تنظیمات پیش‌فرض ورد را برگردانید، تنها کافی است فایل Normal.dotm را حذف کنید. خود ورد اولین بار پس از اجرا شدن این فایل را ایجاد می‌کند.

مجموعه Adobe CS5 منتشر شد

شرکت ادوبی پس از چند سال انتظار، نگارش جدید مجموعه نرم‌افزاری چندرسانه‌ای خود موسوم به Adobe Creative Suite5 را عرضه کرد. علاوه بر ارتقای نرم‌افزارهای این مجموعه، این شرکت با بهره‌گیری از سرویس‌هایی که شرکت Omniture ارائه می‌دهد (که به‌تازگی ادوبی آن را خریده)، سیستم ارتباط آنلاین را به نرم‌افزارهای خود اضافه کرده است که مزایای بسیاری هم دارد.

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

آفیس 2010 تمام شد!

مایکروسافت اعلام کرد که امور برنامه‌نویسی و توسعه نگارش بعدی خانواده آفیس، که شامل آفیس 2010، شیرپوینت2010، ویزیو2010 و پراجکت2010 می‌شود به‌اتمام رسیده است.

به‌گزارش CNet، این محصولات به کارخانجات تولیدکننده ارسال شده و وارد آخرین مرحله مهندسی شده‌اند. گفتنی است آفیس2010 تا ماه آینده روانه بازار می‌شود و مایکروسافت در نظر دارد 12مه، برنامه‌ای برای انتشار این بسته نرم‌افزاری محبوب برپا کند.

تاکشی نوموتو، معاون ارشد مایکروسافت در بلاگ خود نوشت: «نگارش RTM آخرین مرحله مهندسی یک محصول است و تیم مهندسی ما برای رسیدن به این مرحله تلاش زیادی به‌خرج داده است. همچنین جا دارد از بیش از 5هزار شرکتی که در راه‌اندازی و آزمایش این بسته با ما همکاری داشته‌اند، تشکر کنیم.»

مایکروسافت در حال حاضر در فروشگاه آنلاین خود آفیس را پیش‌فروش می‌کند و همچنین کسانی که در حال حاضر آفیس 2007 بخرند، به‌طور رایگان می‌توانند به آفیس 2010 ارتقا پیدا کنند.

گفتنی است این شرکت ردموندی، برای اشتراک سود خود با کارخانجات سازنده و تشویق آنها، یک نسخه از آفیس رایگان در اختیار آنها قرار داده است تا روی هر کامپیوتر و لپ‌تاپ نصب کنند.

یکی از بزرگترین تغییراتی که در آفیس 2010 وجود دارد، سیستم مجزای تحت وب نگارش‌های ورد، اکسل، پاورپوینت و وان‌نوت است.

در این حالت کاربران می‌توانند از نرم‌افزارهای تحت وب آفیس نیز بدون نیاز به نصب نرم‌افزار استفاده کنند. ویژگی‌هایی چون نگارش 64بیت آفیس، ویرایش ویدئو در پاورپوینت، ویرایش تصویر در ورد و قابلیت بهبود یافته کپی کردن از برترین تغییرات آفیس2010 خواهد بود. آفیس2010 نگارش بتا تا کنون بیش از 5/7میلیون کاربر داشته است.

تلویزیون3بعدی خطرناک است؟

شرکت سامسونگ، یک اطلاعیه هشداری در سایت شرکت خود منتشر کرد مبنی بر این‌که تماشای تصاویر سه‌بعدی در تلویزیون، ممکن است سلامتی کودکان و نوجوانان، را به‌خطر بیندازد. این شرکت، زنان باردار و افراد مسن را نیز از تماشای تصاویر سه‌بعدی منع کرده است. سامسونگ، همچنین اعلام کرد استفاده از عینک‌های سه‌بعدی به‌ هر منظوری به‌جز تماشای تلویزیون‌های سه‌بعدی ممکن است آسیب‌های فیزیکی وارد کرده و قدرت دید را کاهش دهد.

واکنش‌های منفی

3DTV، به‌ویژه برای کودکان و افراد مسن، غیرعادی نیست. بسیاری از علاقه‌مندان به‌ سینما بعد از تماشای فیلم‌های سه‌بعدی مثل آواتار و هیولاها علیه بیگانگان احساس سرگیجه، سستی و سردرد را گزارش کرده‌اند.

یک چشم‌پزشک افزود: «مشکل اینجاست که تصاویر سه‌بعدی، یک شرایط کاملا غیرطبیعی را فراهم و چشم را مجبور به‌کار بسیار اضافی می‌کنند. برای بسیاری از افراد به‌خصوص کودکان، درد چشم، سردرد و سرگیجه از عوارض تماشای این‌گونه تصاویرند.»

طرف توجه این اخطار، بیشتر والدین کودکان هستند، زیرا بیشتر فیلم‌های سه‌بعدی که امسال قرار است عرضه شوند برای سنین کودکان و نوجوانان ساخته شده‌اند.

تکنولوژی آینده اینتل معرفی شد

سندی بریج (Sandy Bridge)، مهم‌ترین فناوری آینده اینتل به‌شمار می‌آید. این غول بزرگ تولید تراشه‌های پردازنده، طی 12ماه گذشته نهایت تلاش خود را انجام داد تا نتایج تحقیقاتش لو نرود، تا این‌که در کنفرانس IDF پکن چین، مسوولان اینتل از معماری جدید خود پرده‌برداری کردند.

به‌گزارش وب‌سایت خبری impress.co.jp، مطابق با موج معرفی دوسال یک‌بار اینتل که معماری جدیدی را برای پردازنده‌های خود معرفی می‌کند (که در سال 2008 سری

Core i3، i5 و i7 را معرفی کرد)، سندی‌بریج در انتهای فصل چهارم سال جاری میلادی، به‌بازار عرضه خواهد شد.

با وجود این‌که دیوید پرلماتر، معاون امور اجرایی اینتل از اعلام کردن ویژگی‌های این تراشه جدید سرباز زد، اما از گفته‌های او در مورد معماری جدید اینتل، این اطلاعات به‌دست آمده است. واحد CPU، میزان انجام دستور بر واحد پالس ساعت بیشتر شده است و پردازنده‌های سری جدید، وظایف را بهتر انجام می‌دهند. ارتباط میان اجزای مختلف تراشه بهتر شده است. همچنین حافظه روی تراشه بین پردازنده و واحد پردازش گرافیکی (GPU) به اشتراک گذاشته شده است. یکی از مهم‌ترین تغییرات معماری این تراشه جدید، ورود GPU به خانواده CPU است: اینتل CPU و GPU را در یک سیلیکون جایگذاری کرده است. گفتنی است GPU در این معماری در نهایت 25درصد فضای پردازنده را اشغال خواهد کرد. همچنین این پردازنده نخستین تراشه‌ای خواهد بود که از دستورالعمل‌های جدید اینتل (AVX) پشتیبانی می‌کند. AVX وظایف چندرسانه‌ای از جمله پردازش تصویری یا صوتی را تسریع می‌کند.

اینتل هنوز در مورد انواع مختلف این تراشه صحبتی به‌میان نیاورده است، اما با پیاده‌سازی این تراشه در یک لپ‌تاپ، نشان داد که قدرت این پردازنده بسیار بیشتر از لپ‌تاپ‌های

Core i7 امروزی است.