مای گیگ

دانلود ، اطلاعات ، تازه های فناوری

مای گیگ

دانلود ، اطلاعات ، تازه های فناوری

چرخاندن فیلم

دوربین موبایلتان را به‌دست گرفته‌اید و یک صحنه را عمودی فیلمبرداری کرده‌اید، اما وقتی آن را به کامپیوتر منتقل کردید، تازه متوجه شدید که دوربین را 90درجه اشتباه گرفته‌اید و تمام طول ویدئو را باید با گردن کج سر کنید. برای درست کردن این اشتباه، دو راه‌حل ساده وجود دارد که در تمامی سیستم‌های عامل پاسخ‌گو است.

راه‌حل اول، استفاده از پخش‌کننده VLC است. در VLC می‌توان یک فایل ویدئویی را هنگام تماشا چرخاند، آینه کرد، برعکس کرد، سیاه و سفید کرد و بسیاری حرکت‌های دیگر روی آن انجام داد. اگر VLC را ندارید آن را از آدرس زیر دریافت کنید:

http://videolan.org

فایل ویدئویی را باز کنید. سپس روی گزینه Tools‌ از منوها کلیک کنید و گزینه Effects and Filters را انتخاب کنید.

در بخش Video Effectis جا خالی Transform را علامت بزنید و میزان درجه‌ای که می‌خواهید فیلم را بچرخانید بنویسید. مثلا 90درجه یا 270درجه و... .

روش دوم با استفاده از ویندوز لایو مووی میکر (که رایگان قابل دانلود است) مقدور می‌شود. کافی است فایل را در ویندوز لایو مووی میکر باز کنید و در تب Home، گزینه

Rotate right 90 یا Rotate left 90 را انتخاب کنید تا نتیجه ایده‌آل حاصل شود. برای ذخیره فیلم هم کافی است گزینه  Save movie‌ را بزنید تا یک‌دو جین فرمت و پسوند پیش روی شما قرار بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد