مای گیگ

دانلود ، اطلاعات ، تازه های فناوری

مای گیگ

دانلود ، اطلاعات ، تازه های فناوری

نخستین گوشی دو سیمکارته نوکیا


نوکیا در کنفرانسی رسانه‌ای در نایروبی پایتخت کنیا، ضمن معرفی آخرین گوشی‌های سری C خود، از سه گوشی جدید خانواده Nokia C1 به‌همراه گوشی دو سیم‌کارته Nokia C2 که در اواخر سه ماه آخر سال 2010 وارد بازار می‌شوند پرده‌برداری کرد.

به‌گزارش ایتنا، در این همایش نوکیا از کیت شارژر دوچرخه نوکیا نیز رونمایی کرد؛ این وسیله می‌تواند به‌عنوان جایگزین شارژرهای معمولی برای کسانی که دسترسی محدود به برق دارند، به‌حساب آید.

مقرون به‌صرفه‌ترین گوشی از سه قلوی

C1-00)، N0KiaC1) که قرار است با قیمت 30 یورو بدون درنظر گرفتن مالیات وارد بازار گردد اولین گوشی نوکیا بوده که مجهز به راه‌حل دو سیمکارتی 2 در 1 است.

الکس لمبیک، نایب رئیس نوکیا، در این باره گفت: «کاربران به آسانی با استفاده از یک دکمه قادر خواهند بود ضمن تغییر از یک سیمکارت به سیمکارتی دیگر، از مزایای کاهش نرخ مکالمات، استفاده راحت از موبایل در سفر از یک کشور به کشوری دیگر نیز بهره برند، به علاوه آن که آنها خواهند توانست سیمکارت شخصی خود را در صورتی که کل خانواده در یک گوشی سهیم هستند استفاده نمایند.»

باتری این گوشی با نگه داشتن 6 هفته شارژ در حالت استندبای، در میان باتری‌های گوشی‌های این شرکت رکورددار است.

برخورداری از چراغ قوه و همچنین یک صفحه رنگی شفاف و رادیو اف‌ام به‌همراه جک استاندارد هدفون نشان‌دهنده آن است که در طراحی نوکیا C

1 ضمن تمرکز بر سرگرمی، بر فراهم کردن راحتی بیشتر نیز توجه شده است.همچنین گوشی سری C2 هم علاوه بر داشتن ویژگی‌های C1، امکان استفاده همزمان از دو سیم‌کارت به‌طور همزمان را نیز دارد.

سنت‌شکنی تازه و اورکلاک ارزان

مقایسه سری جدید پردازنده‌های قفل‌باز اینتل
سنت‌شکنی تازه و اورکلاک ارزان
سال‌هاست که انواع و اقسام پردازنده‌ها به‌رغم توصیه‌های اکید و هشدارهای صریح شرکت‌های تولیدکننده AMD، اینتل و VIA توسط کاربران حرفه‌ای و بازی‌خورها اورکلاک شده و اخبار و دستورالعمل‌های آن نیز به‌طور مرتب در سایت‌های اینترنتی و نشریات مربوط به رایانه منتشر می‌شود.

بقیه در ادامه مطلب
ادامه مطلب ...

تمیز کردن درگاه‌های اتصال رایانه


اگر درگاه‌های اتصال رایانه و یا دستگاه‌های الکترونیکی شما گرد و خاک بگیرد و این موضوع باعث شود تا در اتصال یو‌اس‌بی و یا دیگر لوازم الکترونیکی به‌رایانه خود با مشکل مواجه شوید، اولین گام و بهترین کاری که به‌عنوان کمک‌های اولیه می‌توانید انجام دهید، پاک کردن گرد و خاک و زدودن آلودگی‌ها از درگاههای اتصال رایانه و دستگاه‌های دیگر است که مراحل آن را به این ترتیب برای شما شرح می دهیم:

اول از همه سخت افزار خود را خاموش کنید. اگر با اولین نگاه توانستید تشخیص دهید که کدام درگاه اتصال خیلی کثیف بوده و مشکل ساز شده است، یک پنس کوچک و یک گوش پاک کن برداشته و با دقت و به آرامی سعی کنید تا جایی که می‌توانید آلودگی و گرد و خاک‌ها را خارج کنید. چربی‌ها و مواد چسبنده دیگر باقیمانده را می‌توانید با استفاده از اسپری‌ها و محلول‌های دیگر پاک‌کننده مخصوص اتصالات الکترونیکی (کنتاکت شور) و گوش پاک کن تمیز، پاک کنید. اما دقت کنید که درگاه‌های لن (اترنت)، سریال و... پین‌های کوچک و ظریفی در داخل خود دارند که اگر در هنگام تمیز کردن این درگاه‌ها برخورد فیزیکی شدید و توام با بی‌دقتی با این پین‌ها صورت بگیرد، ممکن است موجب کج شدن و یا شکستگی آنها و خرابی و وارد آمدن صدمه جدی به آن درگاه اتصال شود. بنابراین با نگاه کردن به داخل درگاه اتصال و انجام حرکت‌های دقیق و آرام عمل تمیز کردن را انجام داده و از حرکت‌های شدید بی‌هدف و چرخاندن گوش پاک کن و پنس و اشیای دیگر در داخل درگاه های اتصال خودداری کنید.

استفاده از اسپری‌های تمیزکننده پرفشار (که برخی از آنها دارای لوله‌های ظریف و بلندی جهت تمیز کردن داخل وسایل هستند) و باد فشار قوی نیز پس از انجام مرحله اول می‌تواند پاک کردن بهینه درگاه‌های اتصال موثر باشد. هرگز از گاز فندگ و یا هر ماده اشتعال‌زای دیگری برای این کار استفاده نکنید که بسیار خطرناک است و حتی ایجاد یک جرقه می‌تواند موجب مشتعل شدن آن و رخداد انفجار و آتش‌سوزی شود.

کار را با یک بار پاکسازی نهایی به‌وسیله گوش پاک کن آغشته به الکل سفید و یا مواد پاک کننده مخصوص خاتمه داده و دستگاه را چند ساعت به حال خود رها کنید و اجازه دهید تا درگاه اتصال آن خشک شود. پس از انجام این مراحل به‌طور حتم دستگاه شما و درگاه‌های اتصال آن آماده به‌کارند.

مرورگر خود را دو قسمت کنید

اگر نمایشگر شما عریض است و می‌خواهید از فضای اینترنت اکسپلورر خود بهتر استفاده کنید، بهتر است محیط اینترنت اکسپلورر را با کمک پلاگین زیر به دونیم تقسیم کنید تا علاوه‌بر جلوگیری از فضای از دست رفته، بتوانید دو سایت را کنار یکدیگر داشته باشید. برای این‌کار نیاز به NET Framework .

نگارش2 یا بالاتر دارید. ویندوز اکس‌پی، ویستا و هفت به‌صورت پیش‌فرض فریم‌ورک دات‌نت با نگارش? و بالاتر را در خود نصب دارند. برای شروع ابتدا به لینک زیر رفته و پلاگین IE Split را دانلود کنید.

http://www.ephstrophy.com/downloads.html

پس از این که این پلاگین را نصب کردید، نوار ابزار جدیدی را مشاهده می‌کنید که به‌مرورگرتان افزوده شده است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید دو نوار آدرس برای دو تب مختلف نشان داده شده است که در نگاه اول کار کردن با آن دشوار به‌نظر می‌رسد اما بعد از مدتی به آن عادت خواهید کرد. همچنین در صورتی که بعد از نصب بخواهید IESplit را حذف کنید و یک صفحه را به‌صورت کامل مشاهده کنید، کافی است روی دکمه ضربدر نوار ابزار‌ آن کلیک کنید.

تجربه ای متفاوت با مرورگر Opera v10.50 Build 3296 Fina


بالاخره پس از مدت ها انتظار جدیدترین و جذاب ترین نسخه از مرورگر Opera رسما رونمایی شد ؛ مرورگری که امروز به عنوان قدرتمندترین و سریع ترین مرورگر دنیا شناخته می شود. جدیدترین آمار رسمی از آزمایشگاه های مختلف نشان دهنده این مطلب است که Opera با ارائه این نسخه توانسته عنوان سریع ترین مرورگر را از آن خود کند. مرورگری که علاوه بر سرعت بالا در گشودن صفحات وب از واسط کاربری فوق العاده جذابی بهره می برد که برای اولین بار است که در مرورگرها چنین محیطی به نمایش در می آید.


دانلود و بقیه ی مطلب در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

فناوری دیجیتال

اولین دوربین سه‌بعدی قابل نصب روی موبایل

شارپ نخستین شرکتی است که توانسته دوربین‌های سه‌بعدی بسیار کوچکی را برای نصب در تلفن‌های همراه تولید کند. این دوربین با قابلیت تصویربرداری با کیفیت

720
p است و باید منتظر ماند و دید کدام شرکت تولیدکننده تلفن همراه این دوربین را برای اولین بار در گوشی خود پیاده می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 










بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

تغییر تصویر پس‌زمینه در ویندوز 7

این حقه برای کاربرانی سودمند است که نت‌بوک یا لپ‌تاپ جدیدی با ویندوز 7 نگارش Starter تهیه کرده‌اند که قادر به تغییر تصویر بک‌گراند در آن نیستند. ویندوز اورجینال هم خاصیت‌های زیادی دارد و معمولا نمی‌خواهند به‌سراغ ویندوزهای قفل شکسته بروند. از این‌رو، با کمک این ابزار کوچک، حداقل می‌توانند تصویر پس زمینه ویندوز را که احتمالا تاکنون خسته‌کننده شده است عوض کنند.

ابتدا برنامه زیر را دانلود و نصب کنید:‌


http://www.sevenforums.com/tutorials/47294-desktop-background-change-windows-7-starter.html


پس از نصب می‌توانید تصاویر پیش‌فرض یا تصاویر خودتان را در برنامه انتخاب کنید. همچنین می‌توانید یکی دیگر از قابلیت‌های ویندوز 7 را به آن اضافه کنید:‌ تغییر پس‌زمینه بعد از زمان خاصی مثلا هر نیم‌ساعت یا روزانه.