مای گیگ

دانلود ، اطلاعات ، تازه های فناوری

مای گیگ

دانلود ، اطلاعات ، تازه های فناوری

معرفی کارت گرافیک رادئون اچ‌دی 5850


قوی‌ترین و ارزان‌ترین
کارت گرافیک Radeon HD 5870 قوی‌ترین کارت در رده قیمت کارت‌های 300یورویی است که تاکنون دیده‌ایم.

نکته اساسی درباره این کارت این است که این گرافیک قدرتمند حتی قادر به برآورده ساختن انتظارات خاص بازی‌خورهای تند و تیز و باهوش با بودجه‌ای متوسط نیز هست. البته اگر قیمت کمتری داشت، بسیار مناسب‌تر به‌نظر می‌آمد، زیرا در وضعیت اقتصادی فعلی قیمتی در حدود 200یورو هم برای خیلی‌ها گران است.

بقیه در ادامه مطلب

اما به هر حال این کارت ارزش صرف این هزینه را دارد. شاید رادئون 4850 قدرت هم‌نژادهای قوی هیکل‌تر خود را نداشته باشد، اما از سرعتی حیرت‌انگیز و باورنکردنی برخوردار است. این کارت سرعت سیکل هسته‌ای از 725مگاهرتز در پایین‌ترین حد تا 850 مگاهرتز و حافظه‌ای از نوع GDDR5 به‌مقدار یک‌گیگابایت دارد و با برخورداری از 1440 واحد پردازش استریم قادر به اجرایی کردن هم‌زمان تعداد زیادی ورتکس، اشکال هندسی و عملیات سایه‌زنی پیکسلی است که تنها 160عدد کمتر از برادر بزرگتر آن اچ‌دی 5870 بوده و گام بلندی فراتر از 800 واحد در کارت‌های سری 4800 است.

در آزمایش‌های محک بازی Call of duty که سخت‌افزار بالایی می‌خواهد، کارت 5850 با نرخ فریم تصویر 48فریم بر ثانیه یک سروگردن بالاتر از برادر بزرگ خود 5870 ایستاد که این برتری را باید مدیون درایورهای جدید تصحیح شده آن دانست.

در آزمایش‌هایی با بازی کرایسیز Crysis اچ‌دی5850، در مقایسه با اچ‌دی 5870 نیز مقدار 8واحد افت نرخ فریم داشت. اما هنوز هم اجرای نرم و روان 42فریمی آن و ارائه تصویر با تفکیک‌پذیری 1200×1920 توانست با کسب نتایج رضایت‌بخش در بیشتر نمایشگرهایی با توان نمایش جزئیات بالا، قابلیت‌های خود را اثبات کند.

شاید رادئون 4850 قدرت هم‌نژادهای قوی هیکل‌تر خود را نداشته باشد، اما از سرعتی حیرت‌انگیز و باورنکردنی برخوردار است

گذشته از کارایی پایه آن، HD

5850 دارای همه قابلیت‌های شگفت‌انگیز HD 5870 نیز هست. پشتیبانی کامل آن از دایرکت‌ایکس11، از جمله خاصیت tessellation که اجازه بازسازی مدل‌های پیچیده‌تر در بازی‌ها را می‌دهد، به‌همراه محدوده‌ای از جلوه‌های ویژه تازه و همچنین فناوری Eyefinity که امکان اتصال تا 3عدد صفحه نمایش را به یک کارت گرافیکی با تفکیک‌پذیری Full-HD، برای تعدد صفحات نمایش در بازی‌های رایانه‌ای فراهم می‌کند، از جمله این قابلیت‌هاست. ضمن این‌که همه خروجی‌هایی که شما ممکن است نیاز داشته باشید، روی خود دارد.

یک زوج DVI، HDMI و خروجی صفحه نمایش RGB. این کارت 25میلی‌متر از HD

5870 کوتاهتر است. اما با این‌حال هنوز یک جفت از اسلات‌های مادربورد شما را اشغال می‌کند. اچ‌دی 5850 به دو عدد از اتصالات برق 6پین PCIاکسپرس منبع تغذیه شما نیاز دارد و شرکت ATI یک منبع تغذیه حداقل 500واتی (واقعی) را برای آن توصیه می‌کند.

قابلیت پشتیبانی کارت‌های گرافیکی متعدد از طریق کراس‌فایر در این کارت وجود دارد. البته ما بعید می‌دانیم بیشتر کاربران به چیزی بیشتر از ساختار عضلانی گرافیکی این کارت نیاز پیدا کنند. ما تاکنون کارت گرافیکی که با این قدرت و این قیمت مناسب عرضه شده باشد، سراغ نداریم. البته به‌نظر می‌رسد از دولتی سر دایرکت‌ایکس11 باید برای مدت‌زمانی طولانی نیز قابل استفاده و روی بورس بماند. اگر شما یک بازی‌خور خیلی مشتاق هستید اما بودجه کافی ندارید، کارت‌های گرافیکی رادئون ATI اچ‌دی5850، اچ‌دی 5770 و اچ‌دی 5750 به ترتیب 3کارت قابل توصیه ما به شما هستند.

نظرات 1 + ارسال نظر
صدف 1389,04,07 ساعت 02:15 ب.ظ http://www.asantabligh.ir

سلام خوبی وبلاگ جالبی داری.اگه خواستی یه سری هم به ما بزن گلم.راستی با سایتهای من تبادل لینک می کنی؟اینم آدرسی که تملم سایت های من تو اون هستند.www.istgah.asantabligh.com/tabdol1.php

با عرض پوزش خر خودتی صدف جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد