مای گیگ

دانلود ، اطلاعات ، تازه های فناوری

مای گیگ

دانلود ، اطلاعات ، تازه های فناوری

دورنمای دنیای دیجیتال در یک نگاه

آینده‌نگری و پیش‌بینی رویدادهایی که سال‌های آینده با آن روبه‌رو می‌شویم از آن دست موضوعاتی است که اغلب مورد توجه است، اما اگر قدری عمیق‌تر در این باره بیندیشیم به این نتیجه می‌رسیم آنچه تحت عنوان سال آینده به عنوان یک محدوده زمانی برای پیش‌بینی‌هایی در زمینه‌های مختلف اعم از پیشرفت‌های علم و فناوری در نظر می‌گیریم اساسا بی معنی است. چرا که زمان پیوسته است و تقویم ، ابزاری ساختگی توسط انسان‌هاست.

آنچه سال آینده در دسترس من و شماست هم اکنون در حال رخ دادن است و زیرساخت‌های آن بنا نهاده شده است. بنابراین پیش‌بینی نیز معنایی نخواهد داشت. ما درباره موضوعاتی صحبت می‌کنیم که مراحل اولیه برای بهره‌برداری از آن فراهم شده است و امکان استفاده از آن به عنوان ابزاری کارآمد مستلزم گذشت زمان است.

با توجه به این که سال گذشته پیشرفت فناوری‌های دیجیتالی و توسعه رسانه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته دور از انتظار نخواهد بود سال آینده پیشرفت‌های قابل توجهی را در زمینه فناوری‌های دیجیتالی و رسانه‌های اجتماعی یا پیوند میان آنها نظاره‌گر باشیم.

اگر بخواهیم درباره مهم‌ترین رویدادهایی که طی یک سال آینده در حوزه فناوری شاهد آن خواهیم بود صحبت کنیم بدون تردید از فناوری‌هایی باید صحبت کنیم که درباره آن خبرهایی را شنیده‌اید.

ادامه مطلب ...