مای گیگ

دانلود ، اطلاعات ، تازه های فناوری

مای گیگ

دانلود ، اطلاعات ، تازه های فناوری

مجموعه Adobe CS5 منتشر شد

شرکت ادوبی پس از چند سال انتظار، نگارش جدید مجموعه نرم‌افزاری چندرسانه‌ای خود موسوم به Adobe Creative Suite5 را عرضه کرد. علاوه بر ارتقای نرم‌افزارهای این مجموعه، این شرکت با بهره‌گیری از سرویس‌هایی که شرکت Omniture ارائه می‌دهد (که به‌تازگی ادوبی آن را خریده)، سیستم ارتباط آنلاین را به نرم‌افزارهای خود اضافه کرده است که مزایای بسیاری هم دارد.

بقیه در ادامه مطلب

برخی از ویژگی‌ها و جزئیات برنامه‌های موجود در بسته نرم‌افزاری CS5 و قابلیت‌های جدید بدین شرح است:

Adobe CS

5 Design Premium

این بسته نرم‌افزاری که شامل Photoshop، Illustrator InDesign و Flash Catalyst ‌می‌شود، بسته‌ای کامل برای طراحانی است که می‌خواهند خلاقیت خود را به‌روش ساده به نتیجه برسانند.

در فتوشاپ، با پیاده‌سازی سیستم پالت‌سازی رنگ جدید، می‌توان از رنگ‌های خود تصویر استفاده کرد و یک قلم‌مو با محتویات چندرنگی ساخت و در صورتی که از تبلت استفاده می‌شود، به نقاشی پرداخت یا یک عکس را به‌سادگی به نقاشی تبدیل کرد.

همچنین می‌توان اشیای دو بعدی را به‌سادگی چند کلیک به اشیای سه‌بعدی تبدیل کرده و زاویه آنها را تعیین کرد. ضمن آنکه حذف کردن یک شیء از تصویر با کمک ابزار جدیدی در فتوشاپ به‌نام
Content-Aware بدون هیچ نقصی انجام می‌گیرد و کاری که قبلا غیرممکن بود، با کمتر از ده کلیک ماوس و بدون تنظیمات خاصی انجام می‌گیرد.

همچنین در نگارش جدید فتوشاپ، انتخاب اشیا بسیار ساده‌تر شده است و می‌توان با کمترین زحمت، دقیق‌ترین انتخاب‌ها و برش‌ها را انجام داد.

در ایلاستریتور می‌توان با قدرت بردارها، اما با قابلیت‌های یک قلم‌موی معمولی به خلق تصاویر شگرف پرداخت. همچنین این نرم‌افزار به‌صورت خودکار بردارهایی با پوشش نقطه‌چین را تشخیص داده و طریقه نمایش این بردارها را با فشردن چند دکمه سفارشی می‌کند.

در این‌دیزاین، بدون تغییر طرح‌بندی یا امور خاصی می‌توان محتویات را داخل قاب‌های مختلف ریخت و شیوه جدیدی از روایت را پایه‌ریزی کرد. همچنین می‌توان در یک فایل، چندین صفحه با اندازه‌هایی مختلف داشت. در این نرم‌افزار قابلیت ارسال خروجی به فرمت ePub نیز فراهم شده است و پشتیبانی از متن و جداول به‌خوبی در آن صورت می‌گیرد.

همچنین پیاده‌سازی داخلی Adobe Mini-bridge در تک‌تک برنامه‌های مجموعه

CS5، باعث شده انتخاب متریال و تصاویر خام بیش از پیش ساده شود. همچنین با رشد ایبوک‌ها، پشتیبانی از فایل‌های ویدئویی و صوتی در این‌دیزاین نیز ممکن شده است. وجود FlashCatalyst باعث می‌شود بدون نیاز به نوشتن یک خط کدنویسی، زیباترین جلوه‌های ویژه فلش را پیاده‌سازی کرد. ضمن آنکه بالاخره در فلش حروف فارسی و چینی پشتیبانی خواهد شد. همچنین با وجود فلش‌کتلیست، می‌توان به‌سادگی طرح‌ها را به‌ وب‌سایت‌های کاملا پویا و خیره‌کننده تبدیل کرد.

علاوه بر این، با وجود Adobe CS Review، می‌توان نتیجه کار را زیر دست هواداران آن نرم‌افزار شمرد و از طریق این نرم‌افزار، نظریات آنها را جمع‌آوری کرد.

Adobe CS

5 Web Premium

در این بسته، همکاری کامل فلش و فلش‌کتلیست به‌خوبی احساس می‌شود و می‌توان به سادگی پروژه‌ها را از فلش به فلش‌کتلیست برد و نتیجه آن را دریافت کرد. همچنین با کمک FlashBuilder، یکی دیگر از برنامه‌های جانبی فلش، می‌توان کد فایل فلش را به‌صورت کامل مشاهده و ویرایش کرد و با سرعت بیشتری آن‌را توسعه داد. فایل‌های fla به صورت یک فایل زیپ‌شده با پسوند fla ذخیره خواهند شد و شامل منابعی که در آن فایل کار شده و... هستند. همچنین فلش با عرضه یک مبدل کوچک در خروجی‌گیری، روی اپل را کم کرد و استفاده از تمامی نرم‌افزارهای فلش خود را برای پخش در سیستم‌های‌عامل آیفون و آیپد ممکن ساخت.

در دریم‌ویور نیز پشتیبانی کاملی از CMSها به‌‌عمل آمده و بزرگترین دغدغه برنامه‌نویسان، یعنی به‌هم پیوند زدن فایل‌های این سی‌ام‌اس در دریم‌ویور نگارش5 برطرف شده است. همچنین با کمک ابزاری جانبی می‌توان مروگرهای مختلف و سیستم‌های‌عامل مختلف را شبیه‌سازی کرد و وب‌سایت را از نظر قابلیت Cross-browser بودن بررسی کرد.

Adobe CS

5 Production Premium

علاقه‌مندان به صنعت فیلم به‌گوش باشند بیشترین ارتقای ادوبی در این بخش انجام شده است و امکانات بی‌نظیر و پایه‌ای چون پشتیبانی از سخت‌افزار 64بیت و بهره‌گیری از کارت‌گرافیک برای سریع‌تر کردن عملیات راندوی فیلم‌ها که در قالب موتور مرکوری معرفی شده، از مهم‌ترین و برجسته‌ترین تغییراتی است که در این بسته مشاهده می‌شود.

همچنین با پیاده‌سازی معماری‌ نرم‌افزاری به‌نام Dynamic Link، نرم‌افزارهای After Effects و Premiere Pro حافظه خود را به‌اشتراک می‌گذارند و انتقال داده‌ها میان این دو نرم‌افزار با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد. جداسازی اشیای متحرک از زمینه ثابت در پریمایر به‌سادگی و هوشمندانه انجام می‌گیرد و کاری که تا پیش از این چند روز کاری زمان می‌برد، در کمتر از چند ساعت به پایان می‌رسد.

همچنین نرم‌افزار جدیدی در این بسته معرفی شده است که Script to Screen نام دارد و می‌توان سناریوی فیلم را با صحنه‌های مختلف وارد پریمایر کرد و کار تدوین را به‌سرعت پیش برد. عمل Key کردن‌ (تغییر پس‌زمینه سبز رنگ) سریع‌تر از همیشه انجام می‌گیرد و کار با آن بسیار ساده شده است.

نمی‌توان تمام ویژگی‌های نگارش جدید مجموعه ادوبی را در یک مقاله نوشت و از آن گذشت و به‌طور قطع علاقه‌مندان به امور گرافیکی با مراجعه به وب‌سایت ادوبی می‌توانند اطلاعات بهتر و جامع‌تری به‌دست بیاورند. قدر مسلم نگارش جدید ادوبی از هر نظر یک به‌روزرسانی انقلابی محسوب می‌شود و قاعده بازی در نرم‌افزارهای مشابه خود را تغییر خواهد داد. رقبایی چون Corel باید به‌فکر ارتقای نرم‌افزاری باشند در غیر این‌صورت به‌سادگی از گردونه رقابت حذف خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد