مای گیگ

دانلود ، اطلاعات ، تازه های فناوری

مای گیگ

دانلود ، اطلاعات ، تازه های فناوری

فناوری های ۸۹/۱

از آیپد ارزان‌تر


عرضه نت‌بوک‌ها طی دو سال اخیر با تکامل روبرو شده است و شاهد مدل‌های سریع‌تر و با کیفیت‌تری نسبت به سال های گذشته هستیم. ام‌اس‌آی آخرین سری نت‌بوک‌های خود را با عنوان باد (Wind) عرضه کرده است که با قیمت 380دلار، پردازنده 66/1گیگاهرتز، یک گیگابایت رم، 250گیگابایت فضای جانبی و همچنین صفحه نمایش LED 10اینچی عرضه کرده است. ویژگی‌های سخت‌افزاری که از آیپد اپل بهتر است، اما از آن ۱۲۰ دلار ارزان تر است


بقیه در ادامه مطلب

باتری همیشه شارژ

تصور کنید که دیگر نیاز نیست پخش‌کننده MP3، دوربین دیجیتال، دوربین جیبی فیلم‌برداری و ... را به آداپتور وصل کنید. فناوری جدیدی که توسط شرکت RCA ایجاد شده است، می‌تواند برق خود را از سیگنال‌های وای‌فای تهیه کند و به‌طور دائم دستگاه را شارژ کند. اولین محصول این شرکت، شارژرهای مدل AirPower است. این دستگاه در طول 5 ساعت می‌تواند دستگاه شما را به‌طور کامل شارژ کند. قیمت این شارژرها هنوز اعلام نشده است.

 

 

 

 

 

کاغذ دیواری متحرک هم می‌آید!

امیدوار بودیم که کاغذدیواری‌های OLED وارد بازار شوند، اما این انتظار را باید تا سال 2012 به تعویق بیندازیم. در این سال، شاهد خواهیم بود که مرگ لامپ‌های حبابی از راه خواهد رسید و دیوارهای OLED جای آنها را خواهد گرفت. تنها محدودیت این کاغذ دیواری‌ها، محدودیت خلاقیت تولیدکنندگانشان است.

 

 

 

 

 

 

 

اینترنت در اختیار نابینایان

فناوری تولید شده از نتایج یک تحقیقات باعث شده است تا کاربران نابینا به چیزی که تاکنون از آن محروم بودند، دست یابند: اینترنت و صفحه‌های کامل. این تحقیقات که در مورد یک صفحه نمایش هوشمند انجام شده، می‌تواند متون موجود در صفحه را به خط بریل تبدیل کند و جایگزین نوشته‌ها کند. این تحقیقات در دانشگاه کارولینای شمالی انجام شده است.

 

 

 

 

 

تبدیل‌شوندگان می‌آیند

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات نت‌بوک‌ها، کیبورد بسیار کوچک آنها است که برای بسیاری از دست‌ها عادت کردن به این کیبورد دشوار است. این دستگاه مفهومی که برای حل این مشکل به‌وجود آمده است، با ابداع یک صفحه کلید تاشوی بزرگ در محل صفحه کلید قبلی، احساس راحتی را هنگام تایپ به کاربر منتقل می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

انرژی شفاف خورشیدی

تصورش را بکنید که به‌جای این‌که پنجره‌های اتاقتان را باز کنید تا صفحه‌های جذب‌کننده انرژی خورشیدی را ببینید، خود پنجره‌ها نقش جذب‌کننده انرژی خورشید را داشته باشند. نسل جدید صفحه‌های جذب‌کننده انرژی خورشیدی شفاف هستند و در نمایشگاه PV Exp توکیو 2010 به‌نمایش در‌آمدند. بدین ترتیب می‌توان از این صفحه‌ها در تمامی پنجره‌ها کار کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

فلش‌های 256 گیگابایتی ارزان می‌شوند

توشیبا، دومین تولیدکننده بزرگ تراشه‌های فلش‌مموری بعد از سامسونگ، اعلام کرده است که به فناوری جدیدی دست یافته است که می‌تواند مدارات حافظه خود را از 32 و 43نانومتر به 20 و 25نانومتر کاهش دهد. بدین ترتیب، بعد از تجهیز کردن مجدد کارخانه خود،‌ آماده تولید سری جدیدی از فلش‌دیسک‌های ظرفیت بالا با قیمت پایین خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شایعه جدید، اپل و ماموریت غیرممکن

یک تصویر درز کرده از تیم تحقیقاتی شرکت اپل از یک محصول جادویی و انقلابی دیگر خبر می‌دهد. این وسیله که قرار است به سر متصل شود، یک چشم را می‌پوشاند و کاربر می‌تواند به تماشای ویدئو و موسیقی از طریق چشم بپردازد و از همین طریق نیز دستگاه را کنترل کند. هیچ اطلاعات دیگری از این وسیله در دسترس نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد